HockeyNews
PLUS

I samarbete med

SvS - Top Balk
Svenska Spel Sport & Casino AB. Åldersgräns 18 år. Stödlinjen.se

Leksands jakt på spets - blickar inte mot SHL

ANNONS

Leksand har presenterat stora delar av truppen inför återkomsten i Hockeyallsvenskan, men arbetet är inte avslutat.

I del 2 av Hockeynews långintervju med LIF:s sportchef Jesper Ollas berättar han hur han tänker kring färdigställandet av det lag som ska försöka ta Leksand upp till SHL igen, samt varför han inte vill vänta ut spelare som blir över i SHL – och vilken identitet han hoppas att Leksand ska få nästa säsong.

✓ Fyra spelare återstår

✓ Skillnaden mot SHL

✓ Externa budgeten

✓ Så vill han att nya Leksand ska spela

✓ "Jag gillar inte det tänket"

ANNONS

Det här är del 2 av 3 i Hockeynews intervju med Leksands sportchef Jesper Ollas. Del 1 kan ni läsa här.

Åke Stakkestad har en rivig spelstil, ganska frejdig. Victor Sjöholm tacklades mest i hela SHL förra säsongen hans pelade där. Riley McCourt gjorde en intervju med oss på Hockeynews där han berättade att han älskar att tjafsa med motståndare när det hettar till. Tyler Kelleher är kanske mest sevärd i serien. Det är många unga, kaxiga spelare. Det känns som att det borde kunna bli ett ganska underhållande lag?

– Jo, det hoppas jag. Det vi har identifierat, utan att säga för mycket, är att vi hoppas att vi kommer vara ett lag som under stora delar av matcherna är spelförande. Då behöver vi ha spelare därefter, som kan föra spelet och är duktiga med puck.

– Då blir inte storleken helt avgörande heller, även om den kan vara viktig. Men framför allt i den här ligan är den inte lika avgörande, som vi ser det i alla fall, jämfört med SHL. Så vi har försökt hitta spelare som passar in både i vår spelstil och utifrån hur vi bedömer att vi kommer vara som lag. Ska vi vara bland de lag som slåss i toppen behöver vi räkna med att vi också är de som driver mycket av spelet. Då behöver vi spelare som klarar av det.

Om man blickar längre fram, till eventuella slutspels- eller finalserier. Om man ska gå i klyschor så är det ju "kriget framför mål" som avgör och så vidare. Hur ser du på det, att ändå inte ha någon riktig backbjässe?

Kommentarer

Skaffa PLUS för att kommentera
Med en aktiv PLUS-prenumeration kan du kommentera, svara på andra och gilla kommentarer.
Skaffa PLUS
ANNONS

Skriven av

Läs också

ANNONS

Samarbetspartners

SveaCasinoPafHajperSpeedyBet1x2