HockeyNews
PLUS

OS-forwarden klar för Kunlun Red Star

Bildbyrån
Bildbyrån

Publicerad:

FacebookXWhatsApp
ANNONS

Den kanadensiske OS-forwarden Wojtek Wolski lämnade överraskande KHL-klubben Metallurg Magnitogorsk för drygt en och en halv vecka sedan. Nu har den NHL-meriterade forwarden gjort klart med kinesiska Kunlun Red Star för resten av säsongen.

ANNONS
Efter avskedet från Metallurg Magnitogorsk ryktades Wolski lite smått till svenska klubbar, men det blir fortsatt spel i KHL för 32-åringen. Wolski återvänder till Kunlun Red Star där han spelade 32 matcher och gjorde 28 poäng förra säsongen – innan han lämnade för just Metallurg Magnitogorsk. 

I Kunlun blir han lagkamrat med Patrik Lundh och Johan Sundström. Svenskduon gör sin första säsong i klubben som har 22 poäng på 21 matcher och ligger nia i KHL:s östra konferens.

Wolski var med och tog OS-brons med Kanada i februari i år. Han har spelat i KHL sedan 2013 och gjorde dessförinnan 451 NHL-matcher (99 mål och totalt 267 poäng) för Colorado, Phoenix, New York Rangers, Florida och Washington.

Kommentarer

Skaffa PLUS för att kommentera
Med en aktiv PLUS-prenumeration kan du kommentera, svara på andra och gilla kommentarer.
Skaffa PLUS
ANNONS

Skriven av

Läs också

ANNONS

Samarbetspartners

SveaCasinoPafHajperSpeedyBet1x2