I samarbete med
Svenska Spel Sport & Casino AB. Åldersgräns 18 år. Stödlinjen.se
ANNONS
Viktor Lodin är tillbaka i träning betydligt snabbare än väntat efter den allvarliga skadan i våras. Nu kommer Färjestadsforwarden med ett tydligt besked inför nästa säsong.
ANNONS
Viktor Lodin missade den sjunde kvartsfinalen mot Rögle efter att ha ådragit sig en ovanlig skada som krävde flera operationer.
Trots att det inte gått tre månader sedan det senaste ingreppet är Färjestadsforwarden tillbaka i träning.
Enligt Lodin har rehabiliteringen gått över förväntan utan några komplikationer. Han har redan kunnat återuppta stora delar av fysträningen, även om explosiviteten fortfarande saknas.
– Det har läkt bra utan några komplikationer. Det är väldigt speciellt att skära upp hela låret och alla lager där innanför. Det är lätt att det blir fel, men det har blivit väldigt bra. Jag har tappat väldigt lite muskler, säger Lodin till NWT.
Ger löfte till Färjestadsfansen
När Färjestad går på is efter sommaruppehållet räknar Lodin med att träna med laget från start. Däremot vill han inte stressa fram spel i träningsmatcherna.
– På is kommer jag vara med från start och träna med laget. Om spelar de första matcherna återstår att se, det är mycket som ska hitta tillbaka i benet igen med trådar och sådana grejer. Jag har önskat att få mer tid att träna och känna att jag hittar tillbaka formen. Att de ger mig någon extra vecka för att få träna ikapp lite som jag har missat, säger han till NWT.
Ett besked är han däremot säker på.
– Jag kommer att spela seriepremiären, men känner jag mig själv rätt så kommer jag vilja spela så fort som möjligt, säger han till NWT.
SHL-säsongen inleds för Färjestad med hemmamatch mot Örebro.
Kommentarer
Skaffa PLUS för att kommentera
Med en aktiv PLUS-prenumeration kan du kommentera, svara på andra och gilla kommentarer.
Skaffa PLUSANNONS
Skriven av
Linnéa har studerat Kommunikation och PR vid Karlstads universitet. Hon gjorde praktik på Hockeynews under våren 2024 och har därefter varit kvar i verksamheten. Hon har tidigare arbetat som sportreporter på Nya Wermlands-Tidningen, där hon bevakade Färjestad BK, och har även en period bakom sig på Bohusläningen.

