HockeyNews
PLUS

I samarbete med

SvS - Top Balk
Svenska Spel Sport & Casino AB. Åldersgräns 18 år. Stödlinjen.se

Kritisk: "Folk går inte till jobbet i mjukisbyxor"

Bildbyrån
Bildbyrån
ANNONS

Teemu Selänne är allt annat än nöjd med den förändrade klädkoden i NHL. Han har svårt att förstå beslutet och ställer sig kritisk till att ligan övergett den tidigare kostymregeln.

ANNONS

Tidigare, fram till i höstas, var NHL-spelarna tvungna att bära kostym i samband med matcherna. Så är det inte längre. Som en del av det nya kollektivavtalet enades NHL och spelarfacket om att lätta på klädkoden.

Teemu Selänne, invald i hockeyns Hall of Fame och med 1 341 NHL-matcher på meritlistan, är däremot inte särskilt förtjust i förändringen.– Det här är bara min åsikt, men jag tycker att den här förändringen är löjlig. NHL-matcher har alltid inneburit att man kommer till hallen iklädd kostym, säger Selänne till Ilta-Sanomat.

Han tycker att detta gör att lagens ankomster till arenan inte längre ser stiliga ut.

– Annat folk går inte till jobbet i mjukisbyxor heller. Om du är chef och ska på viktiga möten måste du klä dig respektfullt.

Men spelarna behöver fortfarande klä sig på ett sätt som ”överensstämmer med rådande mode”, enligt den nya regeln.

Kommentarer

Skaffa PLUS för att kommentera
Med en aktiv PLUS-prenumeration kan du kommentera, svara på andra och gilla kommentarer.
Skaffa PLUS
ANNONS

Ämnen i artikeln

Skriven av

Linnéa har studerat Kommunikation och PR vid Karlstads universitet. Hon gjorde praktik på Hockeynews under våren 2024 och har därefter varit kvar i verksamheten. Hon har tidigare arbetat som sportreporter på Nya Wermlands-Tidningen, där hon bevakade Färjestad BK, och har även en period bakom sig på Bohusläningen.

Läs också

ANNONS

Samarbetspartners

SveaCasinoPafHajperSpeedyBet1x2