I samarbete med
Svenska Spel Sport & Casino AB. Åldersgräns 18 år. Stödlinjen.se

ANNONS: Här är sommarens schema för JRM SummerCamp
ANNONS
Joel Persson är ärlig med att analysera sin egen insats när han blickar tillbaka på säsongen som gick och han håller inte tillbaka i sin självkritik, i en intervju med Smålandsposten.
ANNONS
Det har nu gått två månader sedan Växjö åkte ur SM-slutspelet i kvartsfinal mot blivande mästaren Luleå. Året innan plockade Lakers hem sitt fjärde SM-guld på tio år – med just Joel Persson i en nyckelroll.
– Det var min svagaste säsong sedan jag kom till Växjö. Det kändes som att jag aldrig riktigt kom upp i nivå, säger Lakers-kaptenen i en intervju med Smålandsposten.
Backstjärnan har varit en bärande del i Växjös framgångar de senaste åren. Han slog igenom sent och sensationellt, när han gick direkt från Hockeyettan till SHL och snabbt blev en av ligans mest spelskickliga och producerande backar.
Sedan debuten 2017 har Persson vunnit två SM-guld, spelat i NHL med Edmonton Oilers och etablerat sig som en av SHL:s största offensiva hot i powerplay.
Nu vill han hitta tillbaka till den formen.
– Jag har haft tid att reflektera. Nu handlar det om att göra jobbet fullt ut igen. Jag vet vad jag kan och vill bevisa det nästa säsong, säger han.
Kommentarer
Skaffa PLUS för att kommentera
Med en aktiv PLUS-prenumeration kan du kommentera, svara på andra och gilla kommentarer.
Skaffa PLUSANNONS
