UNIBET - ligans huvudpartner
För 15 år introducerades Hockeyallsvenskan och ligan har sedan dess haft en och samma logotyp.
Nu byter ligan kostym då man under tisdagen meddelade att man tagit fram en ny grafisk profil och i samband med det en ny logotyp, som är långt ifrån den gamla.
– Vid framtagandet av HockeyAllsvenskans nya logotyp var syftet att samla sådant som känns centralt och är generellt vedertaget när man tänker HockeyAllsvenskan. Detta för att skapa en hög igenkänningsfaktor och samtidigt skapa klara och tydliga former som fungerar i samtliga tryck och digitala format samt som gör sig bra både på mediakuberna i arenorna och på kavajslagen, säger den grafiska designern Alexander Norrthon-Westerlund som designat den nya loggan.
Den nya loggan går i färgerna blått och vitt där ligaförkortningen "HA" tar central plats i skölden, omgiven av två hockeyklubbor och en puck.
Färgerna valdes för att vara klubbneutrala samtidigt som de ska kännas, enligt designern, "institutionellt, tidlöst och vinterkvällsaktigt, precis som HockeyAllsvenskan".
– För oss i ligan är logotypen en del i den nya HockeyAllsvenskan med än mer fokus på publiken, våra klubbars utveckling och inte minst våra utökade partnersamarbeten. Som en hållbar liga ser vi med tillförsikt fram mot kommande säsonger och kommande publikfester i våra arenor, säger Gabriel Monidelle.
Så ser Hockeyallsvenskans nya logotyp ut:
50% rabatt i 3 månader Skaffa PLUS. (Säg upp när du vill.)
UPPSNACK: Tre Kronor – Finland @ Sergels torg 12 maj, kl 15.45 Säkra din plats här!