HockeyNews
PLUS

I samarbete med

SvS - Top Balk
Svenska Spel Sport & Casino AB. Åldersgräns 18 år. Stödlinjen.se

Dubbla smällar för Djurgården mot Modo – två backar på skadelistan

Publicerad:

FacebookXWhatsApp
ANNONS

STOCKHOLM. Djurgården föll i toppmötet med Modo. Och nu har Stockholmslaget fått två backar på skadelistan.

ANNONS

Det var en rätt bister Djurgårdstränare efter 6–5-förlusten på övertid mot serieledande Modo. Joakim Fagervall tvingades konstatera att Djurgården tappade 2–0 till 2–2, 4–2 till 4–4 och 5–4 till 5–6 på övertid.

– Jag tycker inte att vi var tillräckligt stabila för att knyta ihop säcken utan vi spelade mer frustrationshockey egentligen i 40 minuter. Jag tror det är åtta pucktapp på offensiv blålinje i första perioden och det säger egentligen allt. Utifrån det skapade Modo målchanser. Istället för att spela hem pucken chansade vi, säger Fagervall efter hemmaförlusten inför 8 094 åskådare och ett utsålt Hovet.

ANNONS

Modo hade ett par tre byten precis i inledningen, men när Ludvig Rensfeldt gjorde 1–0 och Olle Liss dunkade in 2–0 för Djurgården var det kämpigt.

– De är otroligt effektiva. De gör två mål. Det blir som en liten chock för oss. Men vi arbetar oss upp därifrån och sedan biter vi oss fast och får några långa anfall och vår forecheck är väldigt framgångsrik, säger Modos assisterande coach Mikael Sundell och menade att Modo upprepade forecheckingen ännu vassare senare i matchen vilket låg till grund för vändningen.

LÄS MEREk: Tabellen och matchen speglar läget – Modo är bättre än Djurgården

ANNONS

Djurgården blev tidigt av med backen Alexander Ytterell som såg ut att ha gjort illa knäet. Han kunde inte stödja på det och tog hjälp ut till omklädningsrummet. Direkt efter matchen visste Fagervall inte hur illa skadan är.

– Nej, ingenting ännu. Men prognosen såg inte bra ut, säger Fagervall.

Johan Alm kom inte till start och är också skadad.

ANNONS

– Han kunde inte ställa upp till match fysiskt, säger Fagervall om Djurgårdens två backskador.

Djurgården hade kunnat ta tre poäng i och med 5–4-ledningen i den tredje perioden och bud på 6–4, men fick nöja sig med en poäng.

– Jag tycker att rätt lag vinner kvällens match och Modo är bättre över tid än vad vi är idag. Vi har haft ett sämre uppehåll med tanke på matchen idag än vad Modo har haft och jag tycker att de vinner den här seriefinalen helt rättvist, säger Joakim Fagervall.

Kommentarer

Skaffa PLUS för att kommentera
Med en aktiv PLUS-prenumeration kan du kommentera, svara på andra och gilla kommentarer.
Skaffa PLUS
ANNONS

Skriven av

Mattias Ek är reporter och krönikör för Hockeynews

Mattias var tidigare reporter och krönikör på Expressen mellan 1998 och 2017, först i Malmö sedan i Stockholm från 2001.

Har varit utsänd på tre OS, World Cup, 19 hockey-VM och en väldig massa slutspel och kval. Gick på Journalisthögskolan i Göteborg och började sedan karriären på Kvällsposten.

Bor i Stockholm och har Hovet och Globen som närmaste hemmaplan.

Största hockeyminne Satt i en perfekt vinkel på pressläktaren i Turin 2006 då Nicklas Lidström sköt OS-guldet till Tre Kronor på pass från Foppa och Sudden.

Läs också

ANNONS

Samarbetspartners

SveaCasinoPafHajperSpeedyBet1x2