På onsdagseftermiddagen höll Frölunda en egen livelansering på Youtube angående nya klubbmärket. Det var ordförande Mats Grauers som höll i lanseringen.
–Vi har jobbat med detta i ett och ett halvt år och ingen utanför har någon aning hur märket kommer se ut. Det bevisar hur lojalt vi tagit det här, säger Grauers under Frölundas livesändning på Youtube.
Frölundas VD Christian Lechtaler tog över micken och berättade om hur processen gick till. Man fick bland annat in över 700 olika bidrag och önskemål.
–Pandemin gjorde att vi var tvungna att satsa på verksamheten för att överleva, det får vi aldrig glömma, sade Lechtaler
Till en början visade man upp fyra beståndsdelar som man använt sig av när man skapade den nya logotypen. Där man tagit inspiration från äldre klubbmärken till två av beståndsdelarna men sedan även lagt till två händer som möts samt tre streck som fejdar ut.
– Vi har tagit fram två händer som möts för att få fram det här tillsammansskapet som vi pratar om och det i kombination med den fart och fläkt som vi verkligen känner av i Scandinavium och tillsammans skapar detta ett varmt och inkluderande klubbmärke som visar att Frölunda är Sveriges vassaste hockeyklubb, detta säger Sould som var företaget som ansvarade för designen under Frölundas livesändning på Youtube.
Mats Grauers drog sedan igång den introvideo man hade tagit fram som avslutades med att det nya klubbmärket visades upp för första gången.
Frölunda byter logga efter säsongen, den nuvarande loggan gör alltså sin sista säsong.
50% rabatt i 3 månader Skaffa PLUS. (Säg upp när du vill.)
ERBJUDANDE med Hockeynews: 1 mån/halva priset på TV4 Play Sport Total (utan bindningstid)