HockeyNews
PLUS

BIK-målet bortdömt mot Modo: "För stor röv"

BIK Dennis Hall
Foto: TV4

Publicerad: Idag 20:01

FacebookXWhatsApp

BIK Karlskoga tog ledningen mot Modo – men domarna dömde bort det efter videogranskning.

– Plato har för stor röv, sa domaren, säger målskytten Oliver Eklind i TV4.

ANNONS

BIK Karlskoga fick ett mål bortdömt – och protesterade rejält. 

Oliver Eklind sköt i mål men Hampus Plato bedömdes ha stört Modos målvakt Adam Werner. 

– Då gör man den värderingen att det är i situationen före som man stör, att Werner inte kan förflytta sig på det sätt han ska få. Då har vi lärt oss det, säger TV4:s expertkommentator Fredrik Söderström i sändningen. 

Man fick sedan de hur BIK-tränaren Dennis Hall skakade på huvudet och tog en diskussion med en av domarna. 

ANNONS

– Man kan ha uppfattningen att ha större tillåtelse runt målvakten, men domarna har att följa regelverket. Det brukar finnas en tydlig, klar linje, besked fick vi, nu går vi vidare från det, säger Söderström. 

I periodpausen fick spelarna svara på vad de tyckte om situationen. 

– Från vår sida är det solklart offside i målgården. Werner har skridskorna innanför och han (Plato) åker in i honom. Glasklart, säger Modobacken David Rundblad.

Målgöraren Oliver Eklind: 

– Tråkigt att det inte blir mål. Plato har för stor röv, sa domaren. 

Var det orden han sa? Frågar kommentatorn Tobias Ekberg.

– Kanske inte, men han sa att hans röv var i målgården och stör, säger Eklind. 

ANNONS

Kommentarer

Skaffa PLUS för att kommentera
Med en aktiv PLUS-prenumeration kan du kommentera, svara på andra och gilla kommentarer.
Skaffa PLUS

Använd koden NORR50 – få årskortet för halva priset 349kr (ord pris 699kr). Fyll i NORR50 i sista steget. Skaffa PLUS

Halva priset på TV4 Play Sport Hockey – få kod med Hockeynews här! (Annons)

Hämta Hockeynews app för iOS och Android - gratis: nyheter, spännande silly, unik inside, exklusiva intervjuer och matchrapporter från alla ligor

ANNONS